دلیل انتخاب اسم عطر بلک افغان چیست؟



بلک افغان یکی از عطرهای پرطرفدار و مشهور در جهان عطرسازی است که توسط کمپانی نیش مشهور “Byredo” طراحی شده است. این عطر در سال 2016 روانه بازار شده است و به سرعت مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. بلک افغان با ترکیبی از نت‌های چوب صندل، خس خس، ترنج و دانه تونکا ساخته شده است که باعث شده است تا عطری با بویی شرقی و گرم تشکیل شود.

با وجود این که بلک افغان یک عطر شرقی و گرم است، اما با توجه به ترکیبات موجود در آن، بویی ملایم و نرم دارد. این عطر با عطر و طعمی که دارد، احساس شیک بودن و بلند پروازی به مصرف کننده می‌دهد و برای هر فصل از سال مناسب است


بلک افغان چیست؟

بلک افغان که با نام بلک افغانی نیز شناخته می شود، یکی از گونه های ایندیکا به حساب می آید. ایندیکا یکی از گونه های گیاه شاهدانه یا به عبارتی یکی از انواع ماری جوانا یا کانابیس است. غنچه گیاه بلک افغان دارای رنگ بنفش تیره است و رایحه ای نمور و مرطوب شبیه بوی عود دارد.

بلک افغان با وجود داشتن گل های بزرگ و رنگ خاص، به راحتی از سایر انواع گل های مشابه قابل تشخیص است. برخلاف انتظار، گل های بلند و دوکی بلک افغان در مزرعه های ماریجوانای ساتیوا در کشورهایی مانند تایلند یافت می شود. برگ های بلند و ظریف این گل از یکدیگر فاصله دارند و ظاهری خشن و متمایز ایجاد می کنند. رنگ این برگ ها به علت تمرکز بالای آنتوسیانین به جای سبز بیشتر بنفش است.

زمانی که گل افغان به درستی دود شود، رایحه ای عمیق و مشکی ایجاد می کند که تداعی کننده بوی خاک و برگ مرطوب است که با تنفس عمیق تر، حتی نت های بویایی میوه های ترش نیز احساس می شود. در عین حال آسیاب کردن یا جدا کردن گل های پشمی آن نیز بوی تند و فلفلی ماده مخدری به نام افغانی را ایجاد می کند. در نهایت با سوزاندن بلک افغان، دودی سنگین و تند بلند می شود که باعث ایجاد سرفه و اشک می گردد. هنگام بازدم این دود نیز طعم ماندگار میوه و نوعی مخدر از بر جای می ماند.

عطر بلک افغان

عطر بلک افغان در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط الساندرو گوالتیری، بنیانگذار شرکت ایتالیایی ناسوماتو تولید و به بازار عطر جهان معرفی شد. یک شرکت معتبر کانادایی که متخصص فروش عطرهای نیش است در خصوص بو و نت های این عطر می گوید:

یکی از نت های بارز این عطر، بوی نوعی مخدر باکیفیت است که موجب ایجاد حس سرخوشی موقت می شود. شایعاتی که در خصوص نت های این عطر وجود دارد مبنی بر اینکه ترکیبات آن حاوی مواد اولیه قاچاق شده، گیاهان تند و ماری جوانا است باعث ایجاد افکار عجیب و غریب می شود. اما عطر بلک افغان که به شکل شربتی به رنگ قهوه ای تیره است، پس از پاف شدن ابتدا رایحه ای مشکی و عودی قوی منتشر می کند. همچنین در همان دقایق نخست، مقداری رایحه چوبی و دود سیگار نیز به مشام می رسد. نت های میانی بلک افغان پس از مدتی به بوی ماری جوانا به همراه آکورد گیاهی- برگی و بویی شبیه تنباکوی دود شده ترکیب شده با کمی نت های شیرین تبدیل می شود. در نهایت نیز رایحه عنبر و وانیل با رگه هایی از نعناع هندی از این عطر نیش قابل استشمام است. قدرت ماندگاری عطر بلک افغان بسیار فوق العاده است، عطری با شخصیتی جسورانه و مردانه که گویی این پیغام را انتقال می دهد که “جرات داشته باش و من را امتحان کن.

black afganoآیا در عطر بلک افغان از مواد مخدر استفاده شده است؟

بسیاری به طور جدی معتقدند که عطر بلک افغان حاوی کانابیس است. کانابیس ماده مخدری آرام بخش و خواب آور و از رایج ترین مواد مخدر موجود در جهان به حساب می آید. محصولات مخدری مانند ماری جوانا از این گیاه به دست می آید. اگرچه باور وجود کانابیس در یک عطر آسان نیست، اما برای این ادعا دلایلی نیز وجود دارد.

گفته می شد که هنگامی که عطر بلک افغان برای اولین بار معرفی شد، الساندرو گوالتیری، سازنده آن، سال ها مشغول آزمایش بر روی یک مخدر واقعی از افغانستان بوده است و حتی مقداری از آن را نیز به صورت غیرقانونی به آزمایشگاه خود منتقل کرده بوده تا بتواند عطری با اسانس یا بوی مشابه آن تولید کند. اما متخصصان احتمال استفاده از ماده اولیه مخدر به عنوان یک نت عطری را رد می کنند و باور دارند که این داستان فانتزی و بیشتر یک ترفند تبلیغاتی است.

اما در نهایت باید گفت که مخدر و عطر بلک افغان با هم در آمیخته اند، چه در ترکیبات سازنده عطر، چه در انتظاری که مردم از این عطر دارند. بسیاری از افرادی که عطر بلک افغان را انتخاب کرده اند، واقعا باور دارند که بوی کانابیس و ماریجوانا را استشمام می کنند اما برخی دیگر پس از بوییدن آن مایوس می شوند.

با تمام این اوصاف ترکیبات تشکیل دهنده عطر بلک افغان شناخته شده نیست. برند ناسوماتو نت های عطرهایش را منتشر نمی کند و در وب سایتش نیز این مسئله به صورت رسمی مشخص نشده است. در سایت های معتبر عطری دیگر مانند سایت فرگرنتیکا در رابطه با این عطر مردانه این گونه نوشته شده است: “عطر بلک افغان محصول شرکت ناسوماتو، عطری چوبی و آروماتیک برای زنان و مردان است. نت های بالایی آن کانابیس و نت های سبز؛ نت های میانی آن رزین، نت های چوبی، تنباکو و قهوه و نت های پایه آن چوب آگار و عود است.”

ظاهرا بسیاری از افرادی که این عطر را انتخاب می کنند امید دارند که بتوانند عطری داشته باشند که در آن به شکل قانونی از این مخدر استفاده شده است. اما به نظر می رسد که در این میان تبلیغات نقش پررنگی داشته است. بنابراین انتظار زیادی نداشته باشید که بلک افغان شبیه کانابیس باشد و باعث تغییر در حال و هوایتان شود! با این وجود می توانید از این عطر و رایحه های بی نظیر عودی، تنباکویی، صمغ لادن، نوشابه آن شگفت زده شوید. پس از مدتی نیز که این عطر روی پوست تان می ماند می توانید از عطر نعناع هندی، وانیل و عنبر لذت ببرید. بنابراین فریب تبلیغات را نخورید و با چشمانی باز به سراغ این عطر خاص و محبوب بروید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *